Пропускане към основното съдържание
20 съвета. Как да се справяме по-бързо с проблемите.
- 1. Определете какво е най-важно за вас и обръщайте специално
внимание на този въпрос. В противен случай, 80% от това, което правите днес,
няма да ви даде резултат в дългосрочен план. Без конкретна цел това ще остане
безполезна работа.
- 2. Сънят, храненето и упражненията могат да ви помогнат да
удвоите резултата, защото те повишават фокуса, мотивацията и енергийното ниво.
- 3. Правило от две минути. Ако можете да извършите действие в
продължение на две минути (например, да отговорите на съобщение или да
разчистите масата), направете го веднага. Ако решите да се отложи тази работа
за по-късно, тя на първо място, ще ви отнеме повече време, и второ, няма
гаранция, че ще свършите изобщо.
- 4. Правилото от пет минути. Чудесен начин да се справите с
отлагането е, като си постави за цел не да се реши тази "огромна и трудна
задача", а просто да й отделите следващите пет минути от времето си.
Основното тук е да започнете. Няма да забележите как ще стигнете до края.
- 5. Правилото на Сейнфелд. Ако искате да сте най-добрият в
нещо, тогава практикувайте го всеки ден. Включително на Коледа и на Великден.
Няма изключения.
- 6. Работете по вашите навици. Правилните навици дават на
всеки човек огромен бонус за постигането на целите си.
- 7. Не разчитайте на паметта. Не можете да задържите всичко в
главата си, дори ако сте гений. Запишете бележки в бележника, направете списъци
със задачи, планирайте в телефона и т.н.
- 8. Използвайте толкова инструменти, колкото наистина се
нуждаете. Днес има огромен избор от конкуриращи се програми, услуги и притурки.
Намерете най-удобните решения за вашите задачи и се откажете от всичко
останало.
- 9. Дисциплината е всичко. И най-добре е да започнете с две
неща: да планирате деня си всяка сутрин и да пишете кратък доклад всяка вечер.
Това ще ви помогне да определите правилно приоритетите, да прекъснете
безполезни задачи и да направите точно това, което е от значение.
- 10. Спрете редовно да проверявате електронната си поща. Не
започвайте работния си ден, като четете електронната поща и не го приключвайте
така. Опитайте се да го правите не по-често от три пъти на ден, например в 11
ч., 14 ч. И 17 ч. И не забравяйте, че вашата пощенска кутия не е списък с
задачи. Опитайте се да изпразвате съдържанието й, като пренесете нещата изискващи
решение на графика си, файловете в хранилището и лична кореспонденция с архива.
- 11. Същото за телефонните разговори. Кой каза, че винаги
трябва да сте в контакт? Изключете телефона, когато сте заети, и включете в
определено време. Кой има нужда - те ще ви се обадят, които нямат нужда от тях
- те няма да могат да ви разсейват.
- 12. Групирайте малки задачи. Тип проверка на поща, телефонни
разговори, Facebook и така нататък.
- 13. Правило MI3. Това съкращение означава „Most Important
three tasks“ или "Най-важните три задачи" и означава, че всеки ден
трябва да започнете с трите най-важни задачи, а всичко останалото, както се получи.
- 14. Силата на волята е ограничена. Опитайте се да вземате
важните решения сутрин, а всички останали, които са второстепенни да делегират,
доколкото е възможно.
- 15. Най-необходимо. Винаги се питайте кое е най-важното
нещо, което можете да направите точно сега. След това използвайте правило номер
4.
- 16. Не губете време преследвайки съвършенство. Не полирайте
продукта си до безкрайност. Както казват в света на стартиращите компании,
"ако поне малко не ви е срам от вашия продукт, то тогава сте го пуснали
твърде късно".
- 17. Планирайте отлагането. Понякога не правите нищо и да се
заблуждавате, може да даде енергичен тласък на мозъка ви. Важно е тези процеси
да бъдат контролирани.
- 18. Планирано отлагане. Понякога да не правите нищо, може да
даде енергичен тласък на мозъка ви. Важно е този процес да бъде контролиран.
- 19. Кажи не. Не обръщайте внимание. Разбийте плановете на
други хора. Опитайте се да изградите живот според собствения си план, а не да
успеете да се впишете в работния график на колегите си.
- 20. Фалшива некомпетентност. Това е само дипломатичен начин
за прилагане на предишното правило.